
Kiad: ActivisionFejleszt: Raven SoftwareHonlapRendszerkvetelmnyek: Minimum: Intel Pentium IV 2 GHz, 512 MB RAM, 3 GB szabad hely, DirextX 9 videokrtya Ajnlott: 2,8 GHz-es Intel Pentium IV vagy AMD Athlon XP 3200+, 1024 MB RAM, Nvidia 6800/Radeon 9800 videkrtya Hasonl jtkok: Quake II, FEAR Kategria: FPS A sokadik rszek esetben a visszatrs a gykerekhez mindigis trendi hzs volt a jtkgyrtk rszrl. A Quake sorozat ugyan mg "csak" a negyedik felvonsnl tart, radsul az eddigi hrom rsz szinte semmiben nem hasonltott egymshoz, a ksztk mgis gy reztk, hogy a Quake 2 vonal lesz a megfelel alap. A legjabb rsz prgs egyjtkos, viszont kzepes, felejthet multi rszt tartogat. A hardvergyrtk pedig ismt drzslik a tenyerket s kajnul vigyorognak. A Quake els rsze kicsit olyan volt, mintha a Doomot koppintottk volna le sajt kszti, a msodik epizd viszont mr a taln klasszikusnak mondhat ember-rlny hbor tmakrre plt. A harmadik rsz a multiplayer fkusznak ksznheten egyfajta bestof volt, nlklzve az igazi trtneti szlat. A negyedik rsz - amint emltettem - a Quake 2 hagyomnyait viszi tovbb. A kezds in medias res, szval az intrbl csupn azt tudjuk meg, hogy tmadunk egy bolygt, ppen rlnk, hogy nagyjbl jl mennek a dolog, amikoris a Rhino osztag szlltkabinjt leszedik a lgvdelmi tegek. A hs szerepben Matthew Kane katona jeleskedik, aki nem rendelkezik szuper kpessgekkel, nem egyedl kell lebontania az egsz vdelmet, st nem is halhatatlan. A jtkmenet nmileg Call of Duty-s, azaz kisebb osztagokkal egytt kell haladnunk a jtk nagy rszben.
Mr az elejn kellemes meglepets, hogy vgre megoldottk az vtizedes problmt, hogy mit keresnek az alien bzison tmegvel emberi elssegly csomagok s emberi fegyverek lszerei, vagy ppen mirt raknak ki az idegenek pnclokat a tmadknak. Itt a II. vilghbors FPS-ekhez hasonlan medikusok gygytanak, illetve bnuszknt a technikusok feltltik a pnclunkat akr maguktl is, de ha megkrjk ket (kzelrl klikk rjuk), akkor biztosan - br vicces, hogy minden esetben hozzteszik, hogy most nincs idejk beszlgetni. Apr bug: termszetesen mgis tallunk elszrtan nmi supportot, persze ez gy mr vllalhatbb, ha figyelembe veszzk, hogy egy hborban vagyunk s nem mi vagyunk az els fecskk, akik beveszik a vrat.
A harcok sorn teht nyugodtan gondolkodhatunk csapatban, br tovbbra is komoly hangsly van rajtunk. Ha ppen le vagyunk srlve s nincs medikus, akkor a tbbiek vidman kaszaboljk le az ellenfeleket helyettnk. Mivel alapveten feldert feladatkrben vagyunk, ezrt leggyakrabban azrt neknk kell elremenni.
A kldetsekkel kapcsolatban szkeptikus voltam, fleg azok utn, hogy az elmlt idszakban belepillantottam a megjelent FPS-ekbe s ha nem is vrtam a Clive Barker fle trtnetszvst, de azrt legalbb annyit vrtam volna, hogy bele tudjam lni magam. A szkepticizmusomat viszont hamar feloldotta a nagyon prgs, nem egysk vonalvezets, ami ugyan tovbbra is 100% lineris, de mgis rdekes, izgalmas trtnetet mesl. Szerencsre nem kell rkig szuttyogni azzal, hogy egy kapcsolt megtalljunk (a' la Tomb Raider), szval tudunk koncentrlni a feladatra, azaz minl tbb Strogg lemszrlsra.
Kemny harcot jelent, hogy adott esetben sok gyenge, vagy ppen nhny zzdbb ellenfl ugrik neknk akik viszonylag jl hasznljk ki a terepviszonyokat. Ugrlnak fentrl lefel, megllnak egy fedezk mgtt, elszaladnak keresztbe s egyb mkkra is kpesek. A legmegrzbb, mikor tbben lnek rnk s kzben kt kzelharcos jszg rohan felnk. Kellemes szitu.
| |